Ara

21 Nisan 2015 Salı

Oyun Yapmak

Oyuncular olarak en az bir kere “Keşke bende böyle bir oyun yapabilsem” dediğimizi düşünüyorum bu yüzden sizlere sıkıcı programlama ve kodlama detaylarıyla sıkmaktansa size oyun yapımını nasıl kolay bir hale sokabileceğimizi anlatmaya çalışacağım.

Yazıya başlamadan önce şunu belirtmeliyim, bir oyunu 3 kod 2 karakter modellemesi 1 haritadan ibaret sananlar için oyun yapımı imkansızdır, sadece koşma eklemek için bile onlarca kod ve animasyon eklemeniz gerekiyor.
Her şeyden önce bilgisayar ile ilgilenmekten çok kağıt ile ilgileneceğiz, nasıl mı? Karakter modellemelerin temelini kağıtta atacağız, bir hikaye belirleyip bunu kağıda geçireceğiz, haritamızı kağıt üzerine çizeceğiz, kısacası oyunun tüm başlangıcını kağıt üzerinde hazırlayıp bilgisayara işleyeceğiz, bu rehber serimizde hepimizin bolca oynadığı RPG oyunlarını yapımının adımlarını anlatacağım ama bu yazıdakileri uygulamaya geçirmeden önce aşağıdaki Videoda anlatılanları yaparak kendinizi Unity’ye (oyun yapma motorları arasında en basiti ve acemiler için kullanışlısı) alıştıracaksınız.
Arkadaşlarınız ile beraber kendinize özgü olmayan oyununuzu tamamladıktan sonra kendinize özgü oyunu yapmak için artık hazırsınız; yavaş yavaş ve adım adım kendi oyununuzu yapmanın kurallarını anlatmaya başlayalım.
Adım 1: Unity 3D’nin arayüzünü iyice öğrenin.
Adım 2: Programlama dillerini ve script yazmayı internette bulabileceğiniz eğitimler ile öğrenin.
Oyun yapımı veya program yapımı için bilgisayarın dilinden anlamak gerekir değil mi? Bu yüzden en iyi şekilde Java veya C# dilini (en iyisi 2’sini birden öğrenmek) öğrenin.
Adım 3: Unity üzerinde kendini geliştir, ufak haritalar yap
Ufak bir harita yapıp bunun üzerinde kendini geliştir, yeni öğrendiğin şeyleri bu harita üzerinde test et.
Adım 4: Kağıt üzerinde oyunun için gerekli sistemleri belirle ve hikayeni yaz.
Kağıt ile fazlasıyla haşır neşir olacağız, oyununa eklemek istediğin her şeyi ama her şeyi buraya not al, envanter sisteminden tut yüzmeye, düşünce can azalmasından tut XP sistemine kadar eklemek istediğin en ufak şeylere kadar not al ve oyununu şekillendirmek için hikayeni yaz.
Adım 5: Bir RPG’nin temel taşı olan NPC’leri ve Mob’ları ekle, unutma daha saldırma, can, XP sistemini eklemedik.
Evet geldik NPC eklemeye, hazır modellemeler kullanarak oyuna senin dışında karakterler ekle (kendi modellemelerimizi sistemleri hallettikten sonra yapacağız) hareket edip etmemeleri şimdilik önemli değil, ana haritamız bile yok!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder