Ara

13 Ocak 2015 Salı

WordPress SEO

wordpress-seoSEO Çalışmasının Önemi!




Web sitemizi oluşturuyoruz, içeriğimizi özgün tutuyoruz, diğer sitelerden fark yaratmak istiyoruz, tüm bu çalışmalarımıza rağmen arama motorlarında sitemiz ilk sayfalarda görünmüyor. Dolayısıyla ilgili kişileri sitemize ziyaretçi olarak kabul edemiyoruz çünkü sitemizi bulan yok.
Evet, bu durum site yöneticileri için çok üzücü. Saatlerce içerik hazırlamakla uğraş gösterip karşılığında mümkün olduğunca çok ziyaretçi çekmeyi hedefleyen site yöneticileri SEO çalışmasını es geçerlerse ne yazık ki siteyi kendilerine ve eşe dosta yapmış olduklarını görecekler. Madalyonun diğer yüzüne baktığımızda ise SEO çalışmasını iyi yapan biri, iyi paralar kazanabilir.

SEO Çalışması Nedir?

Bu soruya gerçek anlamda detaylı bir şekilde anlatmamız tek bir yazıda maalesef mümkün olmayacaktır çünkü anlatılacak çok şey var. SEO araştırmalarınız sırasında ne kadar derin bir konu olduğunu sizde anlayacaksınız, SEO konusunda web de binlerce makale bulabilirsiniz. Uzun bir yolculuğa başladığınızı şimdiden söyleyebilirim.
Yolculuğunuzdan biraz bahsedelim; araştırmalar sırasında size gösterilenleri uygularsınız. Her zaman olumlu sonuçlar almak zor fakat olumlu sonuçlar aldığınız kaynaklar da olacak. Önemli olan bu kaynaklardan faydalanmanız yani uygulamaya geçirmeniz gerekiyor.  Her ne olursa olsun, olumlu veya olumsuz bu sizin tecrübe karnenize +1 olarak kayda geçecektir. Tecrübe oranınız yükseldikçe kazancınız artacaktır. En iyi kaynağa ne kadar erken ulaşırsanız o kadar çabuk yükseliş yaşarsınız.
Gelin SEO konusuna teknik yönünden bakalım…

Google index’e alınma süreci nasıl işler?

google botGoogle, sitemizi arama sonuçlarına (index’e) eklemeden önce uygun olup olmadığını ve daha sonra sıralama olarak hangi sırada göstereceğini test etmesi gerekiyor, bir diğer değişle teftişe geliyor. Google teftiş için sitemize bot gönderir.
Botlar sitemizi taramaya başlarken (URL, h1, h2, h3, p gibi html) etiketlerinde barınan anahtar kelimeleri tarayarak yazımızı değerlendirir ve rapor olarak Google’a sunar. Bot sitemizi tararken resim ve tasarımı görsel olarak değerlendiremez, eklenen görsele verilen başlık, açıklama ve anahtar kelimesinden görseli kategorize eder. Tasarım anlamında sitenin ne kadar kaliteli olup olmadığı Google arama motorunu ilgilendirmiyor.
Bu yüzden çalışmaya başlamadan önce kendinize şu soruları sorarak ilerleyin.
  • Hazırladığınız içerik ziyaretçi çekiyor mu?
  • Ne kadar paylaşılıyor?
  • Ziyaretçi sitenize tekrar geliyor mu?
  • Ziyaretçi sitenizde ne kadar kalıyor ve diğer yazılarınızı okuyor mu?
Zaman içerisinde oluşan tüm veriler üzerinde değerlendirmeler yapılarak sitenizin akıbeti belirleniyor. Görsel, tasarım ve kullanım anlamında yapacaklarınız ziyaretçiye yönelik olması gerekiyor. Gerçekten kaliteli içerik sunup gelen ziyaretçinin sorununa çözüm üretmek ve bu çözümü sunarken sitenin kullanıcı dostu olmasına dikkat etmemiz gerekiyor.
Küçük bir örnek; sitenizi oluştururken mobil uyumlu olmasına özen gösterirseniz mobil kullanıcıların sitenizde daha fazla vakit geçirmesini sağlayabilirsiniz. İlginizi çekiyorsa Mobil Uyumlu Tasarım yazımızı inceleyebilirsiniz…

Affiliate Marketing ve SEO araştırmasına yeni başlayan için yol haritası

1. SEO konusunda doğru kaynaklardan faydalanarak kendinizi geliştirin. Edindiğiniz bilgiler doğrultusunda harekete geçerek uygulamaya başlayın. (Blog, e-Kitap, Videolu eğitim)
2. Sitenizin sağlık durumunu takip edin ve hataları giderin. (Google Web Site Yöneticisi “Webmaster Tools”)
3. Site Hızı, SEO konusunda çok önemli bir noktada, sayfa açılma hızı üzerinde mutlaka çalışma yapın. (Google PageSpeed, GtMetrix)
4. Sitenize gelen trafiği iyi analiz edin ve sitenizde iyileştirme çalışmaları yapın. (Google Analytics aracı)
Yukarıda listelediğimiz 4 konuyu biraz açalım…

Kaynak önerisi

(1) Affiliate Marketing ve SEO konularında piyasada birçok e-Kitap, Videolu eğitim veya Üyelik alanı gerektiren eğitimler bulabilirsiniz. Eğitimlerin kalitesi ve işe yararlılığı konusunda net bir şey söylemek istemiyorum. Fakat şu kesin, doğru yolu gösteren bir eğitime ne kadar erken katılırsanız o kadar erken para kazanmaya başlarsınız.
Site yöneticilerimizden Cenk ve ben (Hakan) Affiliate Marketing ve SEO konusunda videolu eğitim programı üzerinde çalışmalar yapıyoruz. Fakat henüz hazır değil. Sitemize ücretsiz üye olursanız hazır olduğu zaman haber alabilirsiniz.
Hazır hale gelene kadar Burak arkadaşımızın eğitim programından faydalanabilirsiniz. “İnternet Sırları” adı altında hazırladığı eğitim programını incelemek üzere bize eğitim alanına giriş sağladı. Biz de İnternet Sırları eğitim programını inceleme fırsatı bulduk ve “Google Penguen ve Panda” yazımızda yer verdik. İnternet Sırları eğitim programı iyi bir kaynak olacaktır.

Google Web Site Yöneticisi (Webmaster Tools)

(2) Sitenizi oluşturduktan sonra (Google index’e) alınması için Google web site yöneticisi aracına ekleme yaparız. Google siteniz ile ilgili zamanla oluşan hataları size bildirir ve giderilmesi için uyarır. Çok önceden yayınladığınız bir yazıyı kaldırdığınızda 404 hatasına neden olur, bunu erken fark etmeniz önemli. Aksi halde google sonuçlarında bulunan bu kırık bağlantıya gelen trafik boşa gitmiş olacaktır, çünkü ziyaretçi karşısında “Sayfa Bulunamadı” sayfasını görecek. Sitenizin sağlığı ile ilgili bu sadece bir örnekti, dikkate alınması gereken birçok hatayı google web site yöneticisini takip ederek giderebilirsiniz.
Google arama motorunun sitenizi en iyi şekilde anlayabilmesi için sizden istekleri oluyor. Örneğin site haritanızı (SiteMap) tanımlayarak sitenizin tüm bağlantılarını iletebilirsiniz. Google bu bağlantıları inceler ve uygun bulması durumunda index’e alır, gönderilen tüm bağlantıların index’e alınıp alınmadığını kontrol etmek de mümkün.

Site Hızı (Sayfa Açılma Süresi)

(3) Arama motorlarının hedefleri arasında “kullanıcıya en iyi deneyimi yaşatmak” geçiyor, bu nedenle sitenizin kullanıcı dostu ve hızlı olması çok önemli, hızdan kasıt sayfa açılma süresi. Sitemizin herhangi bir linkine tıklama gerçekleştikten hemen sonra saniye işlemeye başlar ve çağrılan sayfa tamamen kullanıcının tarayıcısına yüklendikten sonra saniye saymayı durdurur.
Peki, google sayfa açılma hızını nasıl değerlendiriyor?
İki adet aynı konuyu işleyen site düşünelim. İkisi de site içi ve dışı SEO konusunda tıpa tıp aynı yapıya sahip ve aynı anahtar kelime üzerinde yazılan makale olduğunu varsayalım. Fakat değerlendirmede sadece site hızı faktöründe bir değişiklik olduğunu düşünelim. Bu durumda sayfa açılma süresi daha kısa olan site, daha yavaş açılan siteye göre arama sonuçlarında bir punto üstlerde sıralama alacaktır. Site hızı anlamında çalışma yapmak için Sayfa Hızı kategorisi altında yazılarımızı incelemek isteyebilirsiniz.    

Google Analytics Verileri

(4) Sitenizle ilgili oluşan tüm istatistikleri takip ederek sitenize gelen ziyaretçinin hangi arama motorundan geldiğini, hangi anahtar kelimeden geldiğini ve sıralamada nerede olduğunu, hangi sayfaları ziyaret ettiğini, ne kadar süre sitede kaldığını ve çok daha fazla bilgiyi Google Analytics aracını kullanarak takip edebilirsiniz. Yapmanız gereken, bir Google Analytics hesabı oluşturup Google tarafından verilen kodu sitenize yerleştirmek olacak. Google Analytics Kodu Eklemek yazımızı okumak isteyebilirsiniz…
Genel hatlarıyla “SEO Nedir?” ve “Nasıl Çalışır?” konusunda bilgi vermeye çalıştım. Umarım herkes için faydalı olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder